TRENING 1 – „Adaptacja – czyli zaczynamy” 

–        Rozgrzewka – 5 min

–        Część aerobowa – 15 min

–        Część wzmacniająca – 5 min

–        Rozciąganie – 5 min

 

Plan treningowy w pierwszym tygodniu to 100 minut aktywności fizycznej.

–        2 x trening 1 „Adaptacja – czyli zaczynamy” – 2 x 35 min

–        30 min marszu w tempie do 4 km/h

Natężenie treningów – umiarkowane.

 

 

 

PRZED ROZPOCZĘCIEM TRENINGU!

Przed rozpoczęciem programu ćwiczeń należy odpowiedzieć na 7 pytań zawartych w kwestionariuszu PARQ dostępnym na stronie Akademia NFZ – https://linkd.pl/aers

Jeśli na którekolwiek pytanie odpowiesz: TAK – skontaktuj się ze swoim lekarzem.

Program treningowy 8 TYGODNI DO ZDROWIA to zestaw treningów o narastającej trudności dla osób, które nie mają żadnych przeciwwskazań zdrowotnych do uprawiania sportu.

Na stronie Akademia NFZ znajdziesz test Coopera, dzięki któremu sprawdzisz swoją obecną kondycję fizyczną korzystając z jednej z dwóch wersji testu Coopera – biegową – https://linkd.pl/aerr lub marszową – https://linkd.pl/aerk

Trenujący powinni ćwiczyć we własnym tempie, a NFZ nie ponosi ryzyka ewentualnych kontuzji lub urazów powstałych podczas wykonywania treningów.

Przydatne linki projektu #8TygodniDoZdrowia:
– zapraszamy do zapoznania się z programem i zespołem ekspertów, w filmie startowym:https://youtu.be/TQVZyvArdjc
– do strony Akademia NFZ www.akademia.nfz.gov.pl