Przed nami kolejny tydzień regularnej aktywności w ramach programu 8 TYGODNI DO ZDROWIA, do którego gorąco zachęcamy!
Dzisiaj udostępniamy trzeci trening „Ćwiczymy z obciążeniem”. Jest to trening  wzmacniający.
W treningu wzmacniającym budujemy mięśnie. Są one nam potrzebne do tego, by schudnąć. Super substancją, która wydziela się tylko w czasie treningów i w trakcie ćwiczeń przez nasze mięśnie jest hormon iryzyna. Iryzyna zmienia naszą żółtą tkankę tłuszczową w niezwykle bogatą energetycznie brązową tkankę tłuszczową, z której szybko uwalniamy energię. Iryzyna przyspiesza przemianę materii, zwiększa termogenezę i zużywamy dzięki niej więcej energii.” – wyjaśnia lek. Anna Plucik-Mrożek, ekspert 8 TYGODNI DO ZDROWIA.
Jaki jest plan treningowy w trzecim tygodniu?
1 x Trening 2 „Budujemy wydolność” – 35 min
1 x Trening 3 „Ćwiczymy z obciążeniem” – 35 min
50 min marszu lub nordic walking w tempie do 4 km/h
Razem 120 minut aktywności fizycznej.
Jakie powinno być natężenie treningu?
Umiarkowane, ale o 20% wyższe w porównaniu do poprzedniego tygodnia, czyli dłuższy dystans w tym samym czasie.
Trenujący powinni ćwiczyć we własnym tempie, a NFZ nie ponosi ryzyka ewentualnych kontuzji lub urazów powstałych podczas wykonywania treningów.
Na co zwrócić uwagę przed rozpoczęciem treningu?
Pamiętaj, by dla własnego bezpieczeństwa i zdrowia zacząć program 8 TYGODNI DO ZDROWIA od „Treningu 1 – czyli adaptacja”.
Wszystkie testy, informacje oraz już opublikowane filmy z ćwiczeniami niezbędne do rozpoczęcia treningów z #8TygodniDoZdrowia znajdziesz na stronie – https://linkd.pl/aaef
W przypadku wątpliwości czy ten program jest dla Ciebie odpowiedzi znajdziesz tutaj – Zaplanuj swoje „8 TYGODNI DO ZDROWIA” – https://linkd.pl/kurp